We helpen u graag verder!
073 - 692 39 39 [email protected]

Assessment Klanten-Portal; een prachtige oplossing

Zelf testen en vragenlijsten afnemen voor selectie, ontwikkeling en loopbaanontwikkeling van medewerkers? We bieden klanten de mogelijkheid van een eigen Assessment Klanten-Portal. Hoogwaardig, klantvriendelijk en voordelig.

Klanten hebben steeds vaker zelf de behoefte om via een portal online assessments af te nemen. Daar helpen we graag bij, door voor klanten de best passende Assessment Klanten-Portal te selecteren en implementeren.

Kwaliteit, betrouwbaarheid en validiteit

Zoals klanten van ons gewend zijn is kwaliteit voor ons een kernwaarde. Bij het selecteren van een Assessment Portal voor een klant laten we ons hierdoor leiden. De testen en vragenlijsten moeten betrouwbaar zijn en nog belangrijker gevalideerd. Immers op basis van de uitslag worden belangrijke besluiten over mensen genomen. Dat moet goed onderbouwd zijn.

Pre-selectie, effectief en efficiënt

Klanten gebruiken een Assessment Klanten-Portal vaak als pre-selectie instrument in een getrapte selectie-procedure. Bijvoorbeeld door vooraan in de procedure capaciteiten-testen in te zetten, waardoor snel helder wordt of een kandidaat voldoende potentieel heeft voor de beoogde functie. De aandacht gaat vanaf dat moment alleen naar de kandidaten die potentieel geschikt zijn. Zo faciliteren we een effectieve en efficiënte besteding van kostbare tijd van recruiters en andere betrokkenen in een selectieproces.

Betere interviews, betere voorspelling

Een Assessment Klanten-Portal biedt naast capaciteiten testen de mogelijkheid om persoonlijkheid- en drijfveren-vragenlijsten af te nemen. De resultaten hiervan worden door een Assessment Klanten-Portal op een overzichtelijke manier gepresenteerd. De resultaten helpen om tijdens het interview de kandidaat sneller en beter te leren kennen. De kwaliteit van het interview wint hierdoor aan kracht. Binnen dezelfde tijd vindt een betere beoordeling plaats en gaat de voorspellende waarde van het interview met sprongen vooruit. Wie wil dit niet?

Opmaat voor full assessment, added value

Voor een aantal klanten die onze Assessment Klanten-Portals gebruiken is bij de laatste stap in de procedure een full assessment uitgevoerd door Kenhardt. Wanneer capaciteiten-testen, persoonlijkheid- en drijfveren-vragenlijsten via de Assessment Klanten-Portal al zijn afgenomen doen we dat in het full assessment niet opnieuw. Tenzij hertesten of additionele testen en vragenlijsten nodig zijn. Wij gebruiken de eerder verkregen informatie uit de Assessment Klanten-Portal en voegen extra onderdelen als games, simulaties en interviews toe aan het full assessment programma. Dat is prettig voor de kandidaten omdat ze daardoor maar één keer testen en vragenlijsten maken en voor de opdrachtgever omdat de kosten van een eind of full assessment daardoor lager zijn.

Implementatie, binnen 24 uur

De keuze voor een assessment portal die het beste past bij uw organisatie vraagt wat tijd van onze assessment experts. Maar eenmaal gekozen kunnen we de portal snel toegankelijk maken voor de klanten. Het zijn immers SaaS oplossingen (software as a service) die we met een beperkt aantal handelingen gereed maken voor gebruik. Kan dat binnen 24 uur? Zeker, zelfs sneller!

Training, één dagdeel

De systemen die we leveren zijn zeer gebruiksvriendelijk. Intuïtieve software waar makkelijk mee te werken is. We vinden het belangrijk dat gebruikers in één keer goed aan de slag gaan. Dat kan al na een betrekkelijk korte training van een halve dag.  Een uitgebreide expert training behoort tot de mogelijkheden. We onderscheiden twee delen in het programma.

Instructie of knoppentraining

  • Aanmaken werk- en competentieprofielen
  • Assessment programma aanmaken
  • Kandidaat invoeren en uitnodigen
  • Scores verwijderen, opnieuw toesturen
  • Genereren rapporten
  • enz.

Interpretatie training

  • Normering
  • Testen en vragenlijsten; meetpretentie
  • Toelichting diverse rapportage-vormen
  • Gebruik van het assessment in een interview
  • enz.

 

Assessment Klanten-Portal, state of art

Wij werken platform-onafhankelijk en kiezen er bewust voor om hoogwaardige online assessment oplossingen in te kopen in plaats van zelf te ontwikkelen. Onze kennis op dit gebied zetten we liever in om de klant te helpen aan de best passende Assessment Klanten-Portal. Door hoge eisen te stellen en alleen samen te werken met de beste internationale leveranciers van Assessment Klanten-Portals garanderen we ‘state of art’ oplossingen.

Een greep uit de mogelijkheden:

 

HRorganizer is al jaren partner van Kenhardt en is een vernieuwende leverancier van Online Assessment Tooling met nationale en internationale klanten en bijzondere tailormade oplossingen. De software geeft inzicht in talenten en competenties van medewerkers en kandidaten en geeft inzicht in de ontwikkelbaarheid daarvan. Meer informatie: HRorganizer

 

Aon Risk Maturity Index 2.0

Aon assessment solutions (voorheen cut-e) is wereldmarktleider met meer dan 30 miljoen (online) assessments per jaar in 90 landen en 40 talen. Kenhardt is vanaf het ontstaan van cut-e als partner betrokken geweest. Deze partnership is onder de nieuwe naam AON Assessment Solutions voortgezet.  Meer informatie: AON assessment solutions

SHL is vanouds een hoogwaardige leverancier met de OPQ als persoonlijkheidsvragenlijst als meest bekende instrument. Meer informatie: SHL

Implementatie partner

Er zijn meer leveranciers die Kenhardt adviseert en inzet voor klanten. We werken met de partij die het beste past bij de klant. Soms is dat de oplossing die de klant al eerder heeft ingekocht of we introduceren iets nieuws. In alle gevallen gaat de klant erop vooruit! Wij zorgen ervoor dat de oplossing goed is, een hoge voorspellende waarde heeft, klantvriendelijk is in het gebruik en tegen een aantrekkelijk tarief!

 

Neem voor meer informatie contact op. Wij helpen u graag verder!

[email protected]
073 692 39 39

Wij maken mensen en Organisaties nóg beter!

 

Send this to a friend