AXA


In 2010 is AXA Bank en Verzekeringen in België (wereldwijd 216.000 medewerkers in 57 landen en met een omzet van 90,1 miljard) een grootschalig project gestart om de gehele ICT-organisatie in België naar een hoger plan te tillen. Door technologische ontwikkelingen in de ICT is het voor AXA noodzaak om de gehele ICT workforce te transformeren naar een hoger niveau. Om deze workforce transformation te kunnen realiseren heeft AXA de hulp ingeroepen van Capgemini Academy. Capgemini Academy verzorgt voor AXA alle opleidingen en trainingen en heeft een resultaatgarantie aan AXA afgegeven. Om deze resultaatverplichting zonder onnodige risico’s aan te kunnen gaan, maakt Capgemini Academy gebruik van haar unieke samenwerkingsverband met Kenhardt.

Dit doet zij door alle, circa 800, medewerkers van AXA, die dit workforce transformation project raakt, door Kenhardt te laten assessen. Aan de start van het ontwikkeltraject wordt per medewerker een assessment afgenomen. Hiermee wordt een uitspraak gedaan of het potentieel aanwezig is om de benodigde ontwikkeling door te maken en worden aanknopingspunten gegeven voor die ontwikkeling. Dit stelt Capgemini Academy in staat om veel gerichter te ontwikkelen, maar ook om risico’s te vermijden.

Kenhardt voert dit project, dat nog tot 2015 zal lopen, bij Capgemini in Brussel uit met Nederlandstalige- én Franstalige Belgische psychologen. Zowel de klant (AXA) als onze samenwerkingspartner (Capgemini Academy) hebben hun tevredenheid geuit over de meerwaarde van de assessments in dit grootschalige project.

Nieuwsartikelen

Opdrachtgevers