Outplacement expats

Bij een internationale organisatie werden de Customer Service-afdelingen, die gevestigd zijn in Amsterdam, als gevolg van een transitieproces boventallig verklaard. Enkele tientallen medewerkers met verschillende nationaliteiten worden door Kenhardt begeleid in een outplacementtraject. In een op de individuele vraag toegespitst traject biedt Kenhardt ondersteuning bij het zoeken naar nieuwe carrièrekansen.

Het traject beslaat de oriëntatiefase (voelen en denken), de praktische voorbereidingen (zoeken, netwerken, cv en brieven schrijven) en de voorbereiding op daadwerkelijke sollicitatiegesprekken. Ook coaching op beperkende overtuigingen, persoonlijke barrières of time-management komt aan bod.

Specifieke aandacht is er voor de internationale context; de meeste medewerkers hebben geen Nederlandse nationaliteit, maar hebben zich hier inmiddels wel gesetteld. Aangezien zij altijd in een internationale context gewerkt hebben, beheersen de meeste expats de Nederlandse taal onvoldoende. Hierdoor moeten zij zich richten op andere, in Nederland gevestigde multinationals. Reacties van medewerkers op de begeleiding van Kenhardt zijn zeer positief. Zij zijn in staat om zelfverzekerd, met nieuwe inzichten en vanuit hun persoonlijke kracht gerichte keuzes te maken voor hun toekomst. Dit heeft inmiddels bij een aantal medewerkers geleid tot het vinden van een andere baan.

Nieuwsartikelen

Opdrachtgevers