Cases


Hoe zorg je ervoor dat de huidige populatie people managers van Capgemini zich snel professioneel ontwikkelt? Start met het in kaart brengen van hun persoonlijke ontwikkelpunten door het inzetten van goede diagnostiek en analyseer gezamenlijke ontwikkelpunten uit het huidige gedrag en ervaringen. Lees verder




PostNL organiseert op een professionele wijze een selectiedag voor hun trainees. In dit programma zit onder meer een assessmentoefening. Kenhardt werd gevraagd om aan deze oefening een andere invulling te geven, omdat deze te weinig informatie over de trainees opleverde. Lees verder

 

 

Kenhardt heeft recent het oefen- ofwel pre-assessment geïntroduceerd. In dit pre-assessment krijgen sollicitanten een verkorte versie voorgeschoteld van de testen die zij ook tijdens hun volledige assessment kunnen verwachten. Lees verder

 

 

Kenhardt heeft onlangs voor Agrico het volledige directieteam beoordeeld. Agrico is een krachtige, coöperatieve organisatie, die wereldwijd aardappelen vermarkt, nieuwe rassen kweekt en innovatieve oplossingen bedenkt. De organisatie heeft een wijziging doorgevoerd in haar topstructuur, waardoor een nieuw MT werd gevormd. Lees verder

 

 

Kenhardt werd gevraagd om de implementatie van performance management bij Strukton Worksphere te verzorgen. De oude beoordelingssystematiek sloot onvoldoende aan bij de bestaande strategie van Strukton Worksphere. Daarom werd er gekozen voor een nieuwe systematiek, waarbij de behoefte ontstond om managers bewust te maken van de noodzaak om op een kwalitatief meer hoogwaardige manier te beoordelen. Lees verder

 

 

Bol.com wil het bestaande selectieproces optimaliseren door enerzijds het niveau van toekomstige medewerkers te verhogen en anderzijds de interviewvaardigheden van bol.com-medewerkers naar een hoger plan te tillen. Lees verder

 


Na de beoordeling van de afzonderlijke wensen en uitgangspunten bleek er veel overlap in de achtergrond en vraagstelling. In alle gevallen was er sprake van een verouderde gesprekscyclus die weinig leefde en niet ondersteund werd door ICT. Lees verder

 

 

In 2010 is AXA Bank en Verzekeringen in België (wereldwijd 216.000 medewerkers in 57 landen en met een omzet van 90,1 miljard) een grootschalig project gestart om de gehele ICT-organisatie in België naar een hoger plan te tillen. Lees verder

 

 

Wie zijn onze talenten en hoe kunnen we ze verder ontwikkelen? Op deze vragen wilde Media Markt-Saturn, door middel van een Development Center, een antwoord vinden. In het Development Center, dat de afgelopen maanden in nauwe samenwerking met Kenhardt werd ontwikkeld, stond de rol van potentiële toekomstige vestigingsdirecteuren centraal. Lees verder

 


Verpleegkundigen, die de titel Verpleegkundig Specialist willen voeren en daardoor bevoegd zijn om handelingen te verrichten, moeten zich inschrijven in het specialistenregister, ook wel BIG-register genoemd. Lees verder

 



Ruim een jaar geleden is Beter Horen gestart om het selectieproces van Audiciens (in opleiding) kwalitatief te verbeteren. Voorheen werden mensen geselecteerd door middel van een (vaak ongestructureerd) gesprek. Echter, tijdens de 3-jarige opleiding van deze audiciens bleek meer dan 30% vroegtijdig de opleiding te verlaten. Lees verder

Nieuwsartikelen

Opdrachtgevers